Vítejte na hlavní stránce

ZÁJEZD ZA KULTUROU

Už několik let jsme se chystali na ZŠ Kontešinec uskutečnit pro žáky zájezd do Moravskoslezského divadla na kvalitní hudební představení. V letošním divadelním programu nás zaujala nabídka muzikálu A. L. Webbera „Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť“ a 12. listopadu jsme zorganizovali pro vybrané žáky osmých a devátých tříd zájezd na toto představení.

Už ráno jsme ve škole poznali, kteří žáci jedou do divadla. Přišli slavnostně oblečeni i naladěni a plni očekávání. Díky ochotě a bezchybné organizaci pana R. Samka z CK Moravia Tour cesta „klapla“ na minutu a nás všechny přivítalo Divadlo J. Myrona svou sváteční atmosférou. A pak to začalo… Plejáda barev, perfektní pěvecké i taneční výkony, skvělí dětští herci, to vše nás nadchlo a vyprovokovalo k častému bouřlivému potlesku.

Celá akce byla velmi úspěšná, děti byly nadšené a odnesly si nezapomenutelný zážitek. A my jsme se přesvědčili o tom, že děti naší školy dokážou velmi dobře vnímat a pochopit i těžší hudební žánr.

Mgr. Jana Potyszová

Mgr. Lešek Kaleta

PDF Tisk Email

Slavnostní začátek školního roku na ZŠ a MŠ Kontešinec

Už zase začínáme! Přicházíme do zahrady školky se smíšenými pocity… Je to letos naposledy…

Na svou třídu jsme si za těch devět let zvykli, známe dobře žáky i z ostatních tříd. A po tomto školním roce abychom si znovu zvykali na nové spolužáky a učitele…

Od první třídy jsme si přáli být deváťáky, ale teď bychom se rádi vrátili do první třídy a začali znovu.

Docela pozorně posloucháme projev ředitele školy a srovnáváme, co se za těch zatím osm let ve škole změnilo…. Pedagogický sbor je složený většinou ze samých mladých učitelů, škola pořádá spoustu mimoškolních akcí pro děti, jezdíme na výlety a sportovní kurzy, navštěvujeme kulturní akce…

Změnil se také přístup učitelů k žákům – jsou nám více přáteli než učiteli, můžeme se jim svěřit se svými starostmi a problémy…, ale jsou stále stejně nároční na to, abychom si osvojili co nejvíce poznatků.

I systém práce ve škole se poněkud změnil – černé tabule a křídy nahradily tabule interaktivní, ve vyučování pracujeme běžně s počítači a jinými moderními přístroji, učíme se vyhledávat sami co nejvíce nových informací z různých zdrojů. Často se vydáváme na různé exkurze a vycházky, navštěvujeme divadlo, muzeum, různé koncerty.

Ačkoli škola již slouží devadesát let, je opravená, světlá, chodby jsme si sami vymalovali různými výjevy z historie lidstva, máme pěkné třídy, ve kterých se opravdu cítíme dobře. V létě se některé vyučovací hodiny učí v plenéru, protože školu obklopuje krásný rozlehlý park.

Když si to všechno takhle promítáme,…je nám smutno. Smutno z toho, že pro nás je to školní rok poslední…. Sledujeme naše nové spolužáky z prvních tříd – vypadají trochu vyplašeně a hledají očima oporu u svých rodičů, ale když je přicházejí uvítat jejich patroni – žáci osmých ročníků - a předávají jim malé dárečky, objevuje se na jejich tvářích úsměv, který je i pro nás nakažlivý. Vždyť nás všechny čeká školní rok plný nových školních „dobrodružství“.

Takže přejeme těm našim malým spolužákům, ať se jim v naší škole líbí alespoň tak jako nám, najdou si tu, stejně jako my, spoustu kamarádů a naučí se co nejvíce nových zajímavých věcí!

ze slohových prací žáků 9.tříd

ZŠ a MŠ Kontešinec, Český Těšín

(vybrala Mgr. J.Potyszová)

NAŠI ŠESŤÁCI NA ADAPŤÁKU

Ačkoli se zbytek školy již od středy 4. září začal učit podle rozvrhu, vyrazili šesťáci pana učitele Sporysze a paní učitelky Calabro Rywikové se svými třídními a paní učitelkou Bujokovou na třídenní adaptační pobyt. Ten se konal na chatě Skalka v Beskydech. Po namáhavém takřka dvouhodinovém výstupu s plnými bágly k chatě, čekal na žáky i jejich doprovod první ze série skvělých obědů a večeří. Po rychlém zabydlení a krátkém oddechu byli žáci ihned vtaženi na celé odpoledne do víru seznamovacích her a tvůrčích aktivit. Stavěli ekologická obydlí, hráli na honěnou nebo vytvářeli nové kolekce oblečení. Večer se pak opékaly párky.

Druhý den byl rozdělen do dvou částí: dopoledne se žáci prošli na nedalekou Kamennou chatu a rozhlednu na Polomu, odkud se mohli kochat úžasným výhledem na panorama Malé Fatry a Chočských vrchů, na druhou stranu pak dohlédli na Lysou horu nebo až do Českého Těšína. Odpoledne pro ně byly opět připraveny další zábavné hry. Žáci odkrývali kartičky „živého“ pexesa, luštili šifry, které je přivedly k ukrytému pokladu, nebo se poslepu hmatem snažili poznat spolužáka. Vrcholem pak byly mezitřídní soutěže a rovněž hry důvěry, do nichž se s chutí zapojili i třídní učitelé, aby soudržnost tříd byla vytvořena dokonale. Po setmění se pak žáci vydali na stezku odvahy, která je tak vyčerpala, že další den ráno nebyli k probuzení.

V pátek po snídani už čekal na žáky snadnější sestup na nádraží do Mostů u Jablunkova a návrat zpět domů.

Věřím, že si žáci tyto tři dny jaksepatří užili, poznali jeden druhého a také zjistili, že učitelé nejsou jen „nudní trýznitelé“, kteří je nutí se učit a všechno jim zakazují, ale mohou to být také zábavní lidé se smyslem pro humor.

Závěrem bych rád poděkoval paní učitelce Calabro Rywikové a Bujokové za perfektní spolupráci a pomoc během pobytu, paní učitelce Nekulové a panu učiteli Mikeskovi za poskytnutí plejády herních námětů, a hlavně bych chtěl poděkovat jménem nás tří doprovázejících pedagogů žákům za jejich výborné chování, disciplinovanost a spoustu vtipných situací, které sobě i nám učitelům připravili.

Fotodokumentace ke stažení zde: http://uloz.to/xfEJVot7/fotky-skalka-zip  (heslo: skalka).

Mgr. Radek Sporysz

NAŠI ÚSPĚŠNÍ ŽÁCI

Ve dnech 22. až 23. června proběhl v Prostějově Letní pohár ČR 2013 v plavání. Naše žákyně Bibiana Kotziánová se opět nominovala a závodila ve čtyřech disciplínách. Získala 8. místo ve volném způsobu na 50 metrů, v polohovém závodě skončila sedmá a v motýlku pátá. V disciplíně prsa vylepšila svůj nový osobní rekord na 1:30,10 a skončila na vynikajícím 2. místě.

Petr Folvarčný, nadějný sjezdař klubu Elitebikes Racing Gang, závodí již několik let v disciplíně downhill, tj. sjezd na horském kole. Na Mistrovství ČR v downhillu, které proběhlo 14. července ve Špindlerově Mlýně, dosáhl největšího úspěchu ve své kariéře, když si ve své kategorii žáků dojel v čase 00:04:39,023 pro 2. místo. Mistrovství bylo současně 3. kolem seriálu Českého poháru, ve kterém Petr obsadil celkově 3. místo. Dalšího výrazného úspěchu dosáhl 21. července na mezinárodním Mistrovství Slovenska v Jasné, kde skončil na třetí příčce.

Oběma našim žákům přejeme mnoho dalších úspěchů.

Můžete si o nich přečíst i v posledním čísle Těšínských listů na 28. straně.

Kateřina Teperová začala hrát stiga hokej v rámci kroužků naší školní družiny. V současné době závodí již druhým rokem za THC Třinec. První červnový víkend se spolu se svým družstvem složeným ze sedmi lidí ve věku 11 až 50 let zúčastnila Mistrovství republiky ve Stiga hokeji 2013. Mezi 19 družstvy skončil její tým na vynikajícím 2. místě a v kategorii žen Katka získala 5. místo.

PDF Tisk Email

PROVOZNÍ DOBA AREÁLU HŘIŠTĚ

květen, červen, září:

po – pá: 16, 00 – 19, 00

so – ne: 14, 00 – 19, 00

červenec, srpen:

po – ne: 15, 00 – 19, 00

Hřiště mohou využívat děti, mládež i dospělí ZDARMA.